Wie ben ik?
Ik ben Poppie Pilar De Beul, een meisje van 18 jaar. Momenteel zit ik in mijn eerste jaar bachelor aan de Thomas More Hogeschool in Mechelen. Daar volg ik de richting: Media & Entertainment business. Dit is een heel leuke, maar vooral creatieve richting en laat dit nu net hetgene zijn wat ik graag doe!
Al van kinds af aan ben ik een echt showbeest. Vanaf het moment dat ik kon stappen, was ik al aan het dansen. Het was dan ook een logische keuze voor mijn ouders om mij een paar jaar later in te schrijven in de Gemeentelijke Academie te Lebbeke. Daar volgde ik voor de eerste keer echte danslessen en meteen wist ik dat dit zeker de laatste keer niet ging zijn!
Loopbaan
Op 10-jarige leeftijd heb ik meegedaan aan Ketnet Musical Kadanza Together. Hierin speelde ik Fleur, een rol waarbij ik me helemaal kon inleven! Tijdens dit project ben ik in aanraking gekomen met IJvi Hagelstein, de toenmalig choreografe van Studio 100. Zij stelde voor om eens auditie te komen doen voor de YAA Academy in haar dansschool: Dansstudio IJvi Hagelstein. Dit was een professionele opleiding waarbij ik wist dat het hard werken ging zijn, maar ik wou niet liever. Vol enthousiasme had ik me dan ook ingeschreven. Na een zenuwslopende auditie kreeg ik uiteindelijk te horen dat ik erdoor was. Zo’n 3x per week moest ik gaan trainen en daar kreeg ik volgende stijlen aangeboden: jazz, modern en klassiek ballet. Hiermee heb ik een heel goede basis kunnen creëren die mij in mijn verdere carrière zeker heeft geholpen. Tijdens deze opleiding kreeg ik dan de mogelijkheid om te kunnen meedoen in de Samson & Gert Kerstshows (later ook in de Samson & Gert Afscheidsshow).
Tijdens de coronacrisis ben ik jammer genoeg gestopt met dansen, maar bleef ik wel nog deelnemen aan workshops waarbij mijn focus vooral lag op plezier maken. Dit is dan ook mijn drijfveer bij alles wat ik doe: just enjoy!